Dołącz do akcji ZOSTAŃ W DOMU! - Elektroniczna rejestracja osób bezrobotnych i poszukujących pracy
ELEKTRONICZNA REJESTRACJA OSÓB BEZROBOTNYCH I POSZUKUJĄCYCH PRACY
Wymagane:
KROK 1
Wejdź na stronę www.praca.gov.pl i wybierz opcję: ZAREJESTRUJ – Zgłoszenie do rejestracji jako osoba bezrobotna lub poszukująca pracy.
KROK 2
Wskaż właściwy urząd – czyli Powiatowy Urząd pracy w Legnicy i wypełnij ANKIETĘ, a następnie zaakceptuj ją kodem wygenerowanym na dole strony. Dalej „kliknij" ikonkę <ustal status osoby na rynku pracy>
Uwaga!
Osoby ubiegające się o status „bezrobotnego" często w wyniku nieprawidłowo wypełnionej ankiety zostają przekierowane do rejestracji jako „osoba poszukująca pracy" - czyli bez możliwości ubiegania się o zasiłek, bez ubezpieczenia zdrowotnego.
Najczęściej błędnie wypełniane są punkty 1 i 10.
W pkt.1 należy wyrazić gotowość do pracy w pełnym wymiarze (ppkt. A – zaznacz TAK) oraz w przypadku osób niepełnosprawnych w połowie wymiaru czasu pracy (ppkt. B – zaznacz TAK)
Pkt.10 dotyczy podlegania obowiązkowi ubezpieczenia społecznego, któremu osoba rejestrująca się jako bezrobotna nie może podlegać – zaznacz NIE.
KROK 3 -METODA REJESTRACJI
Należy wybrać opcję drugą <rejestracja w Powiatowym Urzędzie Pracy bez konieczności wizyty (ikona żółta z zielonym komputerem)> i postępować dalej wg wskazań programu.
Pozostała metoda tzw. <zgłoszenie do rejestracji (ikona czerwona)> z koniecznością wizyty tzw. pre-rejestracja jest do odwołania nieaktywna.
Do formularza rejestracji potrzebne jest dołączenie skanów lub zdjęć wymaganych dokumentów (m.in. dowód tożsamości, świadectwa pracy, certyfikaty).
Ważne! Dołącz tylko dokumenty, które wcześniej nie były przedstawiane w Urzędzie, czyli od ostatniej rejestracji.
Status osoby bezrobotnej nabywa się z dniem złożenia wniosku za pośrednictwem elektronicznego systemu rejestracji potwierdzonego profilem zaufanym e-PUAP. Od tego dnia osoba uzyskuje ubezpieczenie zdrowotne oraz w przypadku prawa do zasiłku od tego dnia naliczany jest zasiłek.
Profil zaufany e-PUAP można uzyskać w ramach usług bankowości elektronicznej świadczonej przez banki.
Szczegółowe informacje na temat założenia profilu e-PUAP
https://www.gov.pl/web/gov/zaloz-profil-zaufany
W razie pytań zadzwoń do nas :
REJESTRACJA BEZROBOTNYCH w PUP
tel. 76/722-52-29
kom. 531 348 704
Jak się zarejestrować w urzędzie przez internet FILM>>
Wymagane:
- dostęp do komputera i Internetu,
- skaner lub telefon z aparatem fotograficznym,
- poczta e-mail
KROK 1
Wejdź na stronę www.praca.gov.pl i wybierz opcję: ZAREJESTRUJ – Zgłoszenie do rejestracji jako osoba bezrobotna lub poszukująca pracy.
KROK 2
Wskaż właściwy urząd – czyli Powiatowy Urząd pracy w Legnicy i wypełnij ANKIETĘ, a następnie zaakceptuj ją kodem wygenerowanym na dole strony. Dalej „kliknij" ikonkę <ustal status osoby na rynku pracy>
Uwaga!
Osoby ubiegające się o status „bezrobotnego" często w wyniku nieprawidłowo wypełnionej ankiety zostają przekierowane do rejestracji jako „osoba poszukująca pracy" - czyli bez możliwości ubiegania się o zasiłek, bez ubezpieczenia zdrowotnego.
Najczęściej błędnie wypełniane są punkty 1 i 10.
W pkt.1 należy wyrazić gotowość do pracy w pełnym wymiarze (ppkt. A – zaznacz TAK) oraz w przypadku osób niepełnosprawnych w połowie wymiaru czasu pracy (ppkt. B – zaznacz TAK)
Pkt.10 dotyczy podlegania obowiązkowi ubezpieczenia społecznego, któremu osoba rejestrująca się jako bezrobotna nie może podlegać – zaznacz NIE.
KROK 3 -METODA REJESTRACJI
Należy wybrać opcję drugą <rejestracja w Powiatowym Urzędzie Pracy bez konieczności wizyty (ikona żółta z zielonym komputerem)> i postępować dalej wg wskazań programu.
Pozostała metoda tzw. <zgłoszenie do rejestracji (ikona czerwona)> z koniecznością wizyty tzw. pre-rejestracja jest do odwołania nieaktywna.
Do formularza rejestracji potrzebne jest dołączenie skanów lub zdjęć wymaganych dokumentów (m.in. dowód tożsamości, świadectwa pracy, certyfikaty).
Ważne! Dołącz tylko dokumenty, które wcześniej nie były przedstawiane w Urzędzie, czyli od ostatniej rejestracji.
Status osoby bezrobotnej nabywa się z dniem złożenia wniosku za pośrednictwem elektronicznego systemu rejestracji potwierdzonego profilem zaufanym e-PUAP. Od tego dnia osoba uzyskuje ubezpieczenie zdrowotne oraz w przypadku prawa do zasiłku od tego dnia naliczany jest zasiłek.
Profil zaufany e-PUAP można uzyskać w ramach usług bankowości elektronicznej świadczonej przez banki.
Szczegółowe informacje na temat założenia profilu e-PUAP
https://www.gov.pl/web/gov/zaloz-profil-zaufany
W razie pytań zadzwoń do nas :
REJESTRACJA BEZROBOTNYCH w PUP
tel. 76/722-52-29
kom. 531 348 704
Jak się zarejestrować w urzędzie przez internet FILM>>