REJESTRACJA ELEKTRONICZNA W URZĘDZIE PRACY

Print Drukuj
Aby zarejestrować się jako osoba bezrobotna wcale nie musisz stawiać się osobiście w powiatowym urzędzie pracy. Pełnej rejestracji możesz dokonać przez Internet:
https://www.praca.gov.pl/eurzad/uslugi-elektroniczne/rejestracja-krb

Pamiętaj jednak o wcześniejszym przygotowaniu dokumentacji dotyczącej m.in. Twojego wykształcenia, historii zawodowej oraz zaświadczeń, które zweryfikują status oraz ustalą ewentualne prawo do zasiłku.

Potwierdzeniem wpisania Cię do rejestru osób bezrobotnych będzie decyzja z urzędu pracy, która zależnie od wybranej w formularzu formy kontaktu przyjdzie przez stronę praca.gov.pl lub pocztą tradycyjną.
 
Więcej informacji znajdziesz :  https://zielonalinia.gov.pl/-/elektroniczna-rejestracja-w-urzedzie-pra-1
 
Podpowiadamy, jak dokonać rejestracji w urzędzie pracy jako osoba bezrobotna, korzystając z modułu praca.gov.pl. W poniższym linku znajduje się szczegółowa Instrukcja  elektronicznej rejestracji jako osoba bezrobotna lub poszukująca pracy : https://psz.praca.gov.pl/dla-bezrobotnych-i-poszukujacych-pracy/rejestracja-w-urzedzie/instrukcja-elektronicznej-rejestracji
 
Najczęściej pojawiające się problemy przy wnioskowaniu do  rejestracji elektronicznej :
  1. Wybór adresata wniosku – czyli wybór urzędu pracy. Wybierz urząd na terenie działania którego jesteś zameldowany na stałe lub czasowo. W sytuacji braku meldunku wybierz urząd na terenie, którego przebywasz.
  2. Zgłoszenie do rejestracji – ANKIETA – ubiegając się o status osoby bezrobotnej należy odpowiednio wypełnić pola ankiety.  W wyniku nieprawidłowo wypełnionej ankiety można zostać przekierowanym do rejestracji  jako  „osoba poszukująca pracy" – (czyli bez możliwości ubiegania się o zasiłek, bez ubezpieczenia zdrowotnego)
pkt.1
Jestem osobą niezatrudnioną i nie wykonuję innej pracy zarobkowej, zdolną i gotową do podjęcia zatrudnienia albo innej pracy zarobkowej:
  1. w pełnym wymiarze czasu pracy obowiązującego w danym zawodzie lub służbie –
  2. w połowie wymiaru czasu pracy, gdyż jestem osobą niepełnosprawną lecz stan zdrowia pozwala mi na podjęcie pracy w tym wymiarze – jeżeli posiadasz orzeczenie o stopniu niepełnosprawności możesz wybrać
 
  • Jeżeli nie posiadasz orzeczenia o niepełnosprawności zaznacz a) TAK i b) NIE
  •  Jeżeli posiadasz  orzeczenie o niepełnosprawności dokonujesz wybory w zależności od stanu zdrowia  a) TAK lub NIE i b) TAK 
 
 
pkt. 10
Dotyczy podlegania obowiązkowi ubezpieczenia społecznego (np. emerytalne, rentowe, chorobowe, wypadkowe), któremu osoba rejestrująca się jako  bezrobotna nie może podlegać – zaznacz  NIE.
  1. Rejestracja/zgłoszenie do rejestracji - Metoda rejestracji –  aby dokonać rejestracji należy wybrać metodę „Rejestracja w powiatowym urzędzie pracy" . Status bezrobotnego zostaje nadany po wypełnieniu wymaganych pól i w końcowym etapie weryfikacji klienta w ramach  podpisu profilem zaufanym.
  2. Rejestracja -  Dane kontaktowe  – najlepiej wybrać kontakt zwrotny przez konto w  praca.gov.pl, co ułatwi sprawne załatwienie sprawy; należy pamiętać także o podaniu prawidłowego numeru telefonu do kontaktu.
  3. Załączniki - skany lub fotografie dokumentów powinny być czytelne i zawierać wszystkie strony dokumentu.
 
W razie pytań zadzwoń do nas :

REJESTRACJA  - Powiatowy Urząd Pracy w Legnicy

tel. 76/722-52-29
               
 
 
Informacje o publikacji dokumentu