Indywidualne konta w systemie teleinformatycznym – praca.gov.pl

Print Drukuj

Portal praca.gov.pl to system teleinformatyczny udostępniany przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej. Umożliwia on powiatowym i wojewódzkim urzędom pracy oraz urzędom wojewódzkim świadczenie usług publicznych drogą elektroniczną. 


Konto w systemie teleinformatycznym praca.gov.pl może założyć każdy użytkownik posiadający profil zaufany lub kwalifikowany podpis elektroniczny. Platforma praca.gov.pl jest dostępna zarówno dla osób poszukujących pracy, jak i dla pracodawców, w tym osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą.


Za pośrednictwem portalu można zrealizować szereg usług związanych z rynkiem pracy, w tym m.in.:

  • rejestrację jako osoba bezrobotna lub poszukująca pracy,
  • złożenie wniosku o świadczenia,
  • zgłoszenie oferty pracy,
  • złożenie wniosku o zawarcie umowy o zorganizowanie stażu,
  • przesyłanie korespondencji do urzędu,
  • składanie wniosków o zezwolenia na pracę sezonową oraz oświadczeń o powierzeniu pracy cudzoziemcowi.

Choć założenie konta nie jest obowiązkowe, to należy pamiętać, że w przypadku jego posiadania wszelka korespondencja ze strony urzędu będzie przekazywana za jego pośrednictwem. 


W przypadku założenia indywidualnego konta, decyzje, postanowienia, zawiadomienia, wezwania, informacje, umowy oraz inne pisma, dotyczące w szczególności statusu bezrobotnego, zasiłku, stypendium, dodatku aktywizacyjnego, form pomocy albo agencji zatrudnienia będą  doręczane w postaci elektronicznej na indywidualne konto. 


Decyzje, postanowienia, zawiadomienia, wezwania, informacje i inne pisma uznaje się za doręczone:

  1. w momencie ich odbioru na indywidualnym koncie;
  2. po upływie 14 dni od dnia umieszczenia decyzji, postanowienia, zawiadomienia, wezwania, informacji lub innego pisma na indywidualnym koncie – w przypadku ich nieodebrania.


Dokumenty składane na portalu praca.gov.pl można podpisać elektronicznie za pomocą następujących metod : podpis kwalifikowany,  profil zaufany lub podpis osobisty.

W przypadku pytań lub problemów związanych z rejestracją konta prosimy o zgłoszenie się do Powiatowego Urzędu Pracy w Legnicy, ul. Andersa 2 pokój 6 tel. 76/722-52-17

Instrukcja założenia konta

Załączniki

Informacje o publikacji dokumentu