REJESTRACJA ELEKTRONICZNA W URZĘDZIE PRACY - film instruktażowy

Print Drukuj
Zarejestruj się w urzędzie przez internet
  • bez wychodzenia z domu
  • o każdej porze dnia
 Wymagane:
  • dostęp do komputera i Internetu,
  • skaner lub telefon z aparatem fotograficznym,
  • poczta e-mail
 Instrukcja rejestracji elektronicznej krok po kroku – filmik instruktażowy
 
Najczęściej pojawiające się problemy przy wnioskowaniu do rejestracji elektronicznej :
 
  • Wybór adresata wniosku – czyli wybór urzędu pracy. Wybierz urząd na terenie działania którego jesteś zameldowany na stałe lub czasowo. W sytuacji braku meldunku wybierz urząd na terenie, którego przebywasz. 
  • Wypełnianie ankiety – ubiegając się o status osoby bezrobotnej należy odpowiednio wypełnić pola ankiety.  W wyniku nieprawidłowo wypełnionej ankiety można zostać przekierowanym do rejestracji  jako  „osoba poszukująca pracy" -  czyli bez możliwości ubiegania się o zasiłek, bez ubezpieczenia zdrowotnego.
pkt.1
Jestem osobą niezatrudnioną i nie wykonuję innej pracy zarobkowej, zdolną i gotową do podjęcia zatrudnienia albo innej pracy zarobkowej:
  1. w pełnym wymiarze czasu pracy obowiązującego w danym zawodzie lub służbie –
  2.  b. w połowie wymiaru czasu pracy, gdyż jestem osobą niepełnosprawną lecz stan zdrowia pozwala mi na podjęcie pracy w tym wymiarze – jeżeli posiadasz orzeczenie o stopniu niepełnosprawności możesz wybrać            

Jeżeli nie posiadasz orzeczenia o niepełnosprawności zaznacz a) TAK i b) NIE
Jeżeli posiadasz  orzeczenie o niepełnosprawności dokonujesz wyboru w zależności od stanu zdrowia  a) TAK lub NIE i b) TAK
 
pkt. 10
Dotyczy podlegania obowiązkowi ubezpieczenia społecznego (np. emerytalne, rentowe, chorobowe, wypadkowe), któremu osoba rejestrująca się jako bezrobotna nie może podlegać – zaznacz  NIE.
 

  • Metoda rejestracji –
Aby dokonać rejestracji należy wybrać metodę „Rejestracja w powiatowym urzędzie pracy" . Status bezrobotnego zostaje nadany po wypełnieniu wymaganych pól i w końcowym etapie weryfikacji klienta w ramach podpisu profilem zaufanym .  
 
  • Sposób kontaktu – należy wybrać kontakt zwrotny przez konto w systemie praca.gov.pl, co ułatwia sprawne załatwienie sprawy; należy pamiętać także o podaniu prawidłowego numeru telefonu do kontakt, 
  • Skany lub fotografie dokumentów powinny być czytelne i zawierać wszystkie strony dokumentu 
  • Zgłoszenie do ubezpieczenia zdrowotnego członków rodziny  - można zgłosić dziecko lub męża – wymagane jest podanie numeru PESEL. Ubezpieczając dziecko, które ukończyło 18 rok życia należy dołączyć zaświadczenie o kontynuowaniu nauki. Jeżeli członek rodziny posiada stopień niepełnosprawności to również należy dołączyć skan orzeczenia. 
 
Informacje dodatkowe:
Profil zaufany e-PUAP można uzyskać w ramach usług bankowości elektronicznej świadczonej przez banki.
Szczegółowe informacje na temat założenia profilu e-PUAP
https://www.gov.pl/web/gov/zaloz-profil-zaufany
 
W razie pytań zadzwoń do nas :
REJESTRACJA BEZROBOTNYCH
tel. 76/722-52-29
kom. 531 348 704      
 
Informacje o publikacji dokumentu